My wiemy jaka jest podtwa KRK w stosunku do Kościoła Ewangelickiego. Zastanawiam się nad tym na ile ty wiesz jaka jest nauka i praktyka Ewangelicka?
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Czy mógłbyś, proszę, przedstawić oficjalny dokument, cytat, mówiący o rozpoznaniu święceń?Krzysztof S. napisał(a):Aleksander napisał(a):Dla Kościołów Prawosławnych szafarze KRK są oderwani od sukcesji apostolskiej, a w związku z tym brak im tych wszystkich elementów
Z tego co wiem, prawosławni uznają ważność święceń KRK, a nawet jeśli nie, to KRK uznaje ważność ich święceń.
W jaki sposób "są oderwani od sukcesji apostolskiej"? Nie spotkałem się jeszcze z kwestionowaniem sukcesji apostolskiej KRK.
Biskupi Kościołów, które oddaliły się od Kościoła prawosławnego, nie mogą dokonywać chirotonii (święceń) w imieniu całego Kościoła i dlatego ważność dokonanych przez nich chirotonii zależy od uznania przez Kościół prawosławny (…). Obecnie Kościół prawosławny zazwyczaj uznaje wyświęcenia dokonane w Kościołach: rzymskokatolickim, starokatolickim, ormiańskim, jakobickim, etiopskim i nestoriańskim
Krzysztof S. napisał(a):
U katolików nie ma "pod chlebem i winem", "w z i pod chlebem i winem". Zgodnie z pojęciem Transubstancjacji podczas konsekracji dokonuje się całkowite przeistoczenie - nie ma tam wcale chleba ani wina, a jedynie Ciało i Krew zachowują ich właściwości
Katolicy wierzą w rzeczywistą i materialną obecność Ciała i Krwi Pańskiej w Najświętszym Sakramencie.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości