http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/ ... osci_18403
tekst skierowany między innymi do nas, trzeba się wypowiedzieć
Ekumenizm w Polsce zdechł już dawno. I tej mocnej diagnozy nie może zmienić rozpoczynający się właśnie Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan, w czasie którego odbywać się będą dziesiątki nabożeństw. Uczestniczyć zaś w nich będą dziesiątki tych samych osób. A winą za to trzeba obarczyć samych ekumenistów, którzy dialog zastąpili poklepywaniem się po plecach.
Czy zatem, i terasz nadszedł czas na pytania, biskupi luterańscy w Polsce uznają, że biblijna moralność nie ma znaczenia? Czy ich zdaniem wspólnota chrześcijańska, które się owej moralności zapiera, pozostaje nadal chrześcijańską? I wreszcie, czy zdaniem luteranów można być luteraninem kwestionując autorytet Pisma Świętego w sprawach wiary i moralności. Kwestia stosunku do homoseksualizmu i aktów homoseksualnych to przecież nie tylko pytanie o moralność, ale także o to, czy jasne zapisy Starego Testamentu czy św. Pawła są jeszcze dla chrześcijan normatywne?
Franki napisał/a:
środa, 18 stycznia 2012, 16:11
a ja się zastanawiam czy mi np. abp Hosser odpowie na pytanie na jakiej podstawie na celebrowanej przez niego mszy świętej homilię wygłosi jakis heretyk , os. świecka, dokumenty watykańskie i KEPowskie jasno mówia iz jest to ZAKAZANE, piszac nawet o klerykach dzień przed diakonatem, o heretykach świeckich nie wspominając
Greguszko napisał/a:
środa, 18 stycznia 2012, 23:31
@Piter1289 Jeżeli jesteś protestantem, to chyba znasz zasadę "Sola scriptura". Pismo Święte to podstawa. Modlitwa Zdrowaś Mario w zasadzie składa się z samych cytatów z Pisma Świętego. Dlaczego jesteś przeciwny modlitwie Słowem Bożym?
matteo napisał/a:
środa, 18 stycznia 2012, 22:24
@Franki
Dla pewnej ścisłości: na Mszy w katedrze św. Michała i św. Floriana homilię powiedział owszem, heretyk i schizmatyk, ale duchowny ważnie wyświęcony, bo ksiądz z Kościoła polskokatolickiego. Dalej, rozumiem Twoje rozczarowanie, bo homilia według KK służy przede wszystkim przekazywaniu i umacnianiu doktryny wiary. Zresztą w Dyrektorium Ekumenicznym czytamy, pkt 134: "W katolickiej liturgii eucharystycznej homilia, stanowiąca część samej liturgii, zastrzeżona jest kapłanowi lub diakonowi, albowiem jest ona przedstawieniem tajemnic wiary i norm życia chrześcijańskiego zgodnie z nauką tradycji katolickiej". Pytanie czy kapłan i diakon muszą być duchownymi ważnie wyświęconymi (od bp z sukcesją), czy punkt dotyczy tylko duchownych KK? Jeden z referentów ds. ekumenizmu, jeden diecezji twierdzi, że Polska ma ustną zgodę Watykanu na takie hucpy. Osobiście, chciałbym zobaczyć dokument na piśmie, nie na ustach. Pozdr.
Airwe napisał/a:
środa, 18 stycznia 2012, 21:54
@Piter1289
Ależ ekumenizm nie ma być iloczyn zbiorów (że się posłużę królową nauk). Ja jestem wierzącym katolikiem i nie mam cienia wątpliwości co do Credo czy też modlitwy różańcowej i nie mam prawa się wyrzec ani ioty. Bo gotowość "kompromisu" oznacza gotowość odstąpienia od swojej wiary.
Oczywiście nie możemy odtrącać innych wyznań, a wręcz mamy obowiązek pomocy w prostowaniu ich ścieżki do Pana.
Czy zatem, i terasz nadszedł czas na pytania, biskupi luterańscy w Polsce uznają, że biblijna moralność nie ma znaczenia? Czy ich zdaniem wspólnota chrześcijańska, które się owej moralności zapiera, pozostaje nadal chrześcijańską? I wreszcie, czy zdaniem luteranów można być luteraninem kwestionując autorytet Pisma Świętego w sprawach wiary i moralności. Kwestia stosunku do homoseksualizmu i aktów homoseksualnych to przecież nie tylko pytanie o moralność, ale także o to, czy jasne zapisy Starego Testamentu czy św. Pawła są jeszcze dla chrześcijan normatywne?
Powrót do Kultura, tradycje i etyka ewangelicka
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości