W przeciwieństwie do Tomasza jednak sądzę, że Maria i Józef byli normalnym małżeństwem, że mieli więcej dzieci, ale też uważam, że to nie ma najmniejszego znaczenia i dlatego też w Ewangeliach nie ma o Jego ziemskiej rodzinie żadnych wzmianek.
W jednym punkcie jesteśmy zgodni ? a mianowicie, iż kwestia ?wiecznego dziewictwa? Marii nie jest bardzo istotna dla naszej wiary. Jednakże muszę podkreślić , iż pogląd jaki wyraziła Elżbieta stoi w sprzeczności z Księgami Symbolicznymi i stanowiskiem naszego Reformatora ks. dr Marcina Lutra.
Zacytuję tutaj fragment art. IV I cz. Artykułów Szmalkaldzkich :
?IV. Syn stał się człowiekiem w ten sposób, iż poczęty został z Ducha Świętego bez przyczynienia się mężczyzny i narodził się z Marii, czystej, świętej,
zawsze dziewicy.?
Jak wspomniałem już powyżej ? Reformacja nie zakwestionowała wiecznego dziewictwa Marii Panny aczkolwiek kościoły luterańskie nie przywiązują do tej kwestii przesadnej wagi jak ma to miejsce w przypadku KRK.
Czy Maria została Niepokalanie Poczęta? Jak się nie mylę czytałem apokryf o Niepokalanym Poczęciu Marii. Czy na podstawie apokryfu ,a nie Pisma Świętego KRK ustanowił dogmat o Niepokalanym Poczęciu?
Pogląd, że Matka Jezusa była wyjęta spod powszechnego panowania grzechu pierworodnego - ze względu na świętość jej Syna Chrystusa pojawiał się w pierwszych wiekach Chrześcijaństwa, ale nie miał żadnego uzasadnienia biblijnego.
Za takowe uzasadnienie teologowie katoliccy uważają słowa archanioła Gabriela, które w tłumaczeniu Wulgaty (uznawanej w chwili ogłoszenia dogmatu za bezbłędną i jedyną wersję Biblii dozwoloną w nauczaniu i dogmatyce katolickiej) oraz w przekładach katolickich brzmią następująco: "Bądź pozdrowiona, łaski pełna, Pan z Tobą!" (Łk 1,28), skierowane do Marii podczas zwiastowania. Miały one ukazywać, że w duszy Dziewicy z Nazaretu nie było miejsca na grzech, skoro była wypełniona łaską Boga, natomiast teologowie pozostałych Kościołów uważają taką interpretację tych wersetów za zbyt daleko idącą i oparta na fałszywym przekładzie Wulgaty. Pozdrowienie anioła Gabriela w języku greckim oraz w przekładach protestanckich brzmi następująco:
"Bądź pozdrowiona, łaską udarowana" (Biblia Gdańska)
"Bądź pozdrowiona, łaską obdarzona" (Biblia Warszawska)
"Anioł wszedł do Niej i rzekł: ?Bądź pozdrowiona, pełna łaski, Pan z Tobą, błogosławiona jesteś między niewiastami?" (Wydawnictwo Pallotinum)
Życie Marii nie jest zatem " chwałą jej osoby, lecz jedynie chwałą okazanej jej niezmiernej łaski Bożej". Wg naszego Reformatora ks/ dr Marcina Lutra - Maria nie jest pełną łaski, ale obdarzoną łaską od Boga.
Na marginesie należy dodać, iż dogmat o niepokalanym poczęciu Marii Panny został ogłoszony w KRK konstytucją apostolską Ineffabilis Deus 8 grudnia 1854 roku przez papieża Piusa IX.
Wszystkim zainteresowanym tematem "Mariologii" polecam artykuł "Stosunek Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego do kultu Marii Panny" w oficjalnym serwisie Kościoła
http://www.luteranie.pl/pl/index.php?D=346